Search
Close this search box.
5.00
(1 Ocena)

Kapitan – unijne świadectwo kwalifikacji kapitana żeglugi śródlądowej

Lista życzeń udostępnij
Udostępnij kurs
adres strony
Udostępnij w mediach społecznościowych

O kursie

celu uzyskania unijnego świadectwa kwalifikacji kapitana żeglugi śródlądowej, należy spełnić jeden z poniższych wymagań:

  1. ukończenie zatwierdzonego programu szkolenia obejmującego standardy kompetencji oraz odpowiadającej im wiedzy i umiejętności dla poziomu zarządzania trwającego co najmniej trzy lata, odbycie w ramach tego zatwierdzonego programu szkolenia lub po jego ukończeniu praktyki pływania w służbie pokładowej na statku niebędącym małym statkiem wynoszącej co najmniej 360 dni oraz posiadanie świadectwa operatora radiowego albo
  2. odbycie praktyki pływania w służbie pokładowej na statku niebędącym małym statkiem wynoszącej co najmniej 180 dni i w trakcie odbywania tej praktyki posiadanie unijnego świadectwa kwalifikacji sternika żeglugi śródlądowej lub świadectwa sternika – uznanego na podstawie art. 35 ust. 3, uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu z zakresu wiedzy i umiejętności wymaganych na tym stanowisku oraz posiadanie świadectwa operatora radiowego, albo
  3. odbycie praktyki pływania w służbie pokładowej na statku niebędącym małym statkiem wynoszącej co najmniej 540 dni lub – w przypadku, w którym wnioskodawca może przedstawić dowód posiadania doświadczenia zawodowego wynoszącego co najmniej 500 dni, które wnioskodawca zdobył na statku morskim w charakterze członka załogi pokładowej – co najmniej 180 dni, uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu z zakresu wiedzy i umiejętności wymaganych na tym stanowisku oraz posiadanie świadectwa operatora radiowego, albo
  4. posiadanie przed przystąpieniem do zatwierdzonego programu szkolenia co najmniej pięcioletniego doświadczenia zawodowego lub co najmniej 500 dni doświadczenia zawodowego na statku morskim jako członek załogi pokładowej lub ukończonego, przed przystąpieniem do zatwierdzonego programu szkolenia, szkolenia zawodowego trwającego co najmniej trzy lata, ukończenie zatwierdzonego programu szkolenia obejmującego standardy kompetencji oraz odpowiadające im wiedzę i umiejętności dla poziomu zarządzania trwającego co najmniej półtora roku, odbycie w ramach tego zatwierdzonego programu szkolenia praktyki pływania w służbie pokładowej na statku niebędącym małym statkiem wynoszącej co najmniej 180 dni, a po ukończeniu tego programu odbycie praktyki pływania w służbie pokładowej na statku niebędącym małym statkiem wynoszącej co najmniej 180 dni oraz posiadanie świadectwa operatora radiowego.

Kolejnym etapem jest złożenie z wynikiem pozytywnym egzaminu z zakresu wymaganej wiedzy i umiejętności praktycznych składający się z:

  1. Egzamin pisemny – test;
  2. Egzamin pisemny – planowanie trasy;
  3. Egzamin ustny – odpowiedzi na pytania przed komisją egzaminacyjną;
  4. Egzamin praktyczny – sterowanie i manewrowanie statkiem.
Pokaż więcej

Czego się nauczysz?

  • Przypomnisz sobie oznakowanie pływające i lądowe
  • Omówimy locję Polski i Europy, z naciskiem na obszar Szczecina gdzie odbędzie się egzamin
  • Poznasz tricki by zapamiętać sygnały dźwiękowe
  • Omówimy wszystkie manewry
  • Przypomnisz sobie budowę i stateczność statku

Zawartość kursu

Wprowadzenie

  • O nas
  • Na dobry początek chcielibyśmy się dowiedzieć na jaki patent się przygotowujesz?

Przepisy prawa

Oznakowanie lądowe

Oznakowanie pływające i brzegowe szlaku żeglownego

Oznakowanie statku

Sygnały dźwiękowe

Locja Europy

Locja Polski

Budowa statku

Budowa silników

Teoria prowadzenia statku

Eksploatacja statku

Wypadki żeglugowe

Egzamin
Przygotowanie do egzaminu przed Centralną Komisją Egzaminacyjną

Oceny i recenzje studentów

5.0
Całkowity 1 Rating
5
1 Ratings
4
0 Rating
3
0 Rating
2
0 Rating
1
0 Rating
AW
3 tygodnie temu
Bardzo fajna forma kursu można zajrzeć zawsze i wszędzie. Jeszcze jak by było coś z planowania trasy to będzie extra. I jakieś egzaminy jeszcze wprowadzić coś w stylu jak macie na ADN żeby sprawdzić swoją wiedzę to już calkiem bomba bedzie.

Strona zabezpieczona przed kopiowaniem.